Obstacolele întâmpinate de copii de etnie roma în (re)integrarea școlară

Al doilea raport de studiu din proiectul „Misto Avilean” prezintă „Obstacolele întâmpinate de copii de etnie roma în (re)integrarea școlară” după perioade de migrație sezonieră sau temporară în străinătate. El este publicat în două variante: în română și în engleză.

Conținutul este rezultatul a 45 de interviuri, 100 chestionare și însumează 100 de pagini. Raportul dezvoltă mai mult o abordare practică, și mai puțin una academică. El sintetizează informațiile culese în România, pe baza de interviuri și focus-grupuri cu 35 de profesori, directori de școală și alți specialiști educaționali, precum și printr-un chestionar online completat de 116 profesori din școli cu cel puțin 50 de copii romi, la nivel național. Raportul furnizează o sinteză și o analiză a mărturiilor culese din partea unor specialiști experimentați și furnizează recomandări și teme de advocacy adresate instituțiilor românești și europene relevante.

Acest raport a fost elaborat de Fundația Terre des hommes România. Autor: Bogdan Romanică, Managerul proiectului Mișto Avilean (coordonator cercetare, Dr. în sociologie). Cu sprijin în analiza datelor din partea: Oana Ghiocea, Expert educațional (asistent analiză date). Cu sprijin în culegerea datelor din partea Marius Cernușcă, Expert educațional de teren (asistent culegere date).

 

 

 

 

Data publicării
Autori
Bogdan Romanică