Cum se simt copiii în școală? Studiu despre climatul școlar în România

La invitația Joining Forces, o alianță a marilor organizații de protecția copilului (Terre des hommes, Salvați Copiii, World Vision, SOS Satele Copiilor), o echipă de cadre didactice a testat un instrument de măsurare a modului în care elevii se simt în școala lor. Au aplicat chestionare la toate cele 3 cicluri de învățământ și au făcut focus grupuri cu elevi, profesori, manageri de unități școlare și părinți.

Calitatea vieții școlare a elevilor poate fi îmbunătățită, dacă în România ar deveni o practică curentă, măsurarea climatului școlar prin completarea de către elevi a unui chestionar privind Profilul Climatului Școlar. Instrumentul, deja testat în 15 școli, poate fi aplicat de către unitățile de învățământ din țara noastră, dacă s-ar crea un soft care realizează automat profilul școlii. Prin Profilul Climatului Școlar, fiecare școală ar putea să-și evalueze propriul climat școlar și să intervină ulterior, punctual în aspectele ce pot îmbunătăți atmosfera școlară.

 

Raportul poate fi citit/descărcat aici