Ziua Ștafetei, ziua participării copiilor și adolescenților

copii fotografiind

La finele lui noiembrie, am organizat evenimentul nostru anual, Ziua Ștafetei, prin care copii și adolescenți preiau pentru câteva ore o profesie pe care și-o doresc.

În noiembrie, aproximativ 30 de copii români și ucraineni din București, Sibiu și Constanța au participat la întâlniri de mentorat cu profesioniști pe care au ales să-i întâlnească, în cadrul evenimentului Ziua Ștafetei. Pentru câteva ore, copiii au fost fotografi, actori, patiseri, jurnaliști, profesori, manageri de proiect și chiar directori în cadrul organizației noastre.

Ziua Ştafetei celebrează dreptul tuturor copiilor şi tinerilor de a participa în societate şi se desfăşoară, în fiecare an, în preajma Zilei Internaţionale a Drepturilor Copiilor, pe 20 noiembrie.

Copii şi tineri cu vârste între 12-18 ani îşi aleg meseriile pe care vor să le încerce pentru câteva ore și apoi sunt conectați cu profesioniști și mentori din comunitate, cu care discută despre profesia respectivă, bucuriile și greutățile muncii de zi cu zi și motivația în muncă.

Maksym, care a preluat postul de director în cadrul Fundației Terre des hommes de la colega noastră, Laura Sava Ghica, a spus că experiența i-a arătat că „munca de manager de proiect este complexă și intensivă, dar și foarte interesantă”.

 Artem a învățat mai multe despre social media, pentru că, spune adolescentul, „social media este un instrument util pentru comunicare și storytelling. Mă ajută să-mi exprim creativitatea, să interacționezi cu oameni și să am un impact în lumea digitală”.

Angelina a ales să învețe mai multe despre ce înseamnă să fii fotografă. „Poate asta va fi meseria mea, în viitor. Mentora noastră a fost veselă și amabilă. Ne-a vorbit despre setările aparatului foto și despre cum să facem fotografii corect. Mi-a plăcut mult această zi. A fost plină de emoții plăcute și de oameni buni.”

„Am ales în meseria de învățătoare la Ziua Ștafetei”, spune Adelina care a preluat ștafeta de la învățătoarea unei clase pregătitoare. „In interacțiunea cu mentora mea am aflat că este nevoie de multă răbdare și multe activități pentru a-i ține concentrați pe copii și pentru a-i îndemna să învețe din ce în ce mai mult, iar bucuria de pe fețele lor m-a adus într-o stare de melancolie deoarece, îmi aduceam aminte cu zâmbetul pe buze de momentele petrecute cu doamna mea învățătoare.''