Programele „after-school” şi „o masă caldă”

as noroc

Copiii din familiile defavorizate au nevoie de o atenţie specială deoarece înțelegerea complexităţii situaţiei acestora, familiale şi şcolare, este esenţială pentru a împiedica transformarea lor în elevi care abandonează şcoala. Începând cu luna martie, Fundația Terre des hommes ca parte integrantă a proiectului NOROC, a lansat un program de tip afterschool în cinci județe din mediul rural, unde lipsa de resurse și materiale și lipsa pregătirii școlare a părinților sunt printre principalele probleme care contribuie la rata mare de abandon școlar.

Prin acest program, care se întinde pe o perioadă de 6 luni, ne propunem să ajutăm 700 de copii din județele Dolj, Olt, Gorj, Vâlcea și Bacău, să nu abandoneze și să rămână cât mai mult timp în școală – iar drumul este lung.

Beneficiarii programului sunt copii în situație de risc de abandon școlar și copiii cu cerințe educaționale speciale din ciclul primar și gimnazial, aflați într-una sau mai multe din situațiile de vulnerabilitate. Cu sprijinul a 48 de cadre didactice, mediatori școlari și alți 48 de mentori,  psihopedagogi, pshihologi, experți din proiect, se vor implementa programe de prevenire a abandonului școlar și sprijin pentru copiii cu CES (cerințe educaționale speciale).

De asemenea, o masă caldă, ca parte integrantă a programului de tip afterschool, reprezintă o motivație puternică de a merge la școală pentru copiii provenind din mediile defavorizate pe care proiectului NOROC le-a inclus în activități.

Programul de afterschool le va oferi copiilor un mediu favorabil dezvoltării, în care procesul de învățare este centrat pe elev iar activitățile se vor derula în mod ordonat și echilibrat unde joaca și învățarea prin mișcare și jocuri fac ca procesul de învățare să fie unul lipsit de constrângeri.

Copiii vor beneficia de sprijin specializat în efectuarea sarcinilor școlare, cât și în organizarea și desfășurarea activităților de timp liber, vor fi încurajați și susținuți pentru a-și descoperi și dezvolta propriile abilități. Tot prin acest program, copiii sunt valorizați și la nivelul comunității, prin implicarea lor în proiecte și parteneriate cu alți copii. La rândul lor, părinții devin beneficiari secundari ai programului, fiind ajutați să își îmbunătățească abilitățile parentale, să conștientizeze importanța școlarizării și a relației școală-părinte.