Săptămâna trecută, am organizat traininguri în București pentru profesori, educatori și asistenți sociali care lucrează cu copii ucraineni, fie în școli, fie în a le oferi sprijin în integrarea școlară.
Trainingurile sunt parte din programul ICAM (Integration of Children Affected by Migration), care pornește de la ideea că pentru rezultate bune în educație, copiii au nevoie la școală de un mediu primitor și de profesori atenți la emoțiile lor și la bagajul personal dificil pe care, mai ales copiii afectați de migrație, îl duc în spate. Simona Crisbășanu, trainer: „Am fost plăcut surprinse de atmosfera prietenoasă și de colectivul unit de la această școală, unde mulți profesori au spus că vin cu drag și pe care o văd ca pe o familie. Și, ceea ce e foarte important, a ajuns la noi că au empatie și înțeleg nevoile copiilor din acest cartier.”(Școala Gimnazială George Călinescu, nn).
Avem nevoie de profesori care să devină acele persoane de încredere în școli, ancore pentru copiii care se confruntă cu dificultăți emoționale atunci când se integrează nu doar într-o școală nouă, ci într-un oraș și o țară diferite. Metodologia dezvoltată în cadrul proiectului ICAM a fost apreciată recent de Comisia Europeană și menționată ca model inspirațional în ghidul de bune practici referitor la includerea copiilor refugiați ucraineni în școli. Mai multe, aici.
Școala Gimnazială George Călinescu din acest cartier, o școală cu peste 700 de elevi. Peste 30 de profesori au participat la acest curs organizat de Terre des hommes - Romania , după metodologia programului internațional ICAM.