Facilitatorii au derulat în perioada ianuarie -februarie sesiuni de formare cu 116 cadre didactice din opt școli din România (inclusiv management școlar), conform metodologiei puse la dispoziție de către Fundația Terre des hommes. Prin aceste sesiuni, profesorii din cinci județe (Olt, Dolj, Gorj, Bacău și București) au asimilat informațiile despre normele sociale și de gen și au aflat cum acestea pot fi dăunătoare. De asemenea, li s-a vorbit despre importanța drepturilor copiilor și a rolului activ pe care adulții trebuie să îl joace în respectarea acestora. Cadrele didactice vor avea astfel abilități îmbunătățite de a crea școli sigure și prietenoase cu copiii și de a schimba normele sociale și de gen dăunătoare.
Prin intermediul sesiunilor, ele au aflat cum se pot asigura că vocea copilului devine un aspect cheie al proceselor de evaluare și intervenție; cum să includă dimensiunea emoțională în lucrul cu copiii, pentru a facilita medii respectuoase, sigure și realiste, în care aceștia să comunice și să practice feedback-ul constructiv.
Conform feedback-ului obținut de la participanți prin consultare directă, chestionare, în toate sesiunile de formare, obiectivele au fost atinse, participanții au înțeles principiile violenței de gen, metodologia CARING a fost atractivă și a ajutat la transmiterea informațiilor. Profesorii au fost deschiși în abordarea unei teme precum violență bazată pe gen și au apreciat faptul că au putut discuta problemele cu care se confruntă în școală, au primit feedback din partea colegilor, au împărtășit din experiențele lor.
Sesiunile au avut loc în cadrul proiectului CARING, Contestarea normelor sociale și de gen pentru a reduce violența împotriva copiilor în școală, co-finanțat de Uniunea Europeană.
Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin autorilor și un reflectă în mod necesar poziția Uniunii Europene sau a Comisiei Europene. Nici Uniunea Europeană nici autoritatea emitentă nu pot fi considerate responsabile pentru acestea.