La începutul lunii decembrie, a avut loc “Inițiativa bilaterală” ce reprezintă o continuare a vizitei de studiu anterioare care a avut loc în Norvegia, în luna martie a acestui an.
Printre principalele obiective pe care această inițiativă le-a avut au fost de a facilita schimbul de bune practici și vizitele în două școli românești, dar și de a consolida cooperarea și parteneriate durabile între sistemul de învățământ românesc și cel norvegian.
Reprezentanți ai partenerilor de la FAFO, dar și cadre didactice din Norvegia au avut ocazia de a vizita școlile din Gura Văii (Vâlcea) și Castranova (Dolj), unde au aflat de la profesorii implicați în proiect mai multe informații legate de bunele practici implementate pentru reducerea ratei de abandon școlar și buna integrare a copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES). Printre subiectele de discuție s-au regăsit: funcționarea programelor de afterschool în cele două țări, prezentarea materialelor realizate de copii, dar și a celor realizate în cadrul atelierelor pentru părinți sau beneficiile de care s-au bucurat școlile în cadrul proiectului. De asemenea, invitații au fost primiți cu momente artistice de către copii, de la dansuri populare până la colinde.
De asemenea, aceștia s-au întâlnit și cu experți din cadrul Asociației de Sprijin a Copiilor Handicapați Fizic - filiala Vâlcea și ai Terre des Hommes pentru a aprofunda metodologiile folosite în cadrul proiectului. Vizita s-a încheiat în cadrul Centrului de Reziliență și Inovare (RIF) din București, unde au fost dezbătute inițiativele educaționale pe care fundația Terre des Hommes le are.
Inițiativa bilaterală „Study Visit in Romania to exchange best practices in education with Norway” a fost finanțată cu suma de 7.350 de euro în cadrul Apelului 2 de relații bilaterale prin Programul Dezvoltare locală.