ROBIN, ajutorul profesorilor pentru integrarea sociala a copiilor in situatie de migratie

Copiii aflati in situatie de migratie* trec peste granite – administrative sau teritoriale – in cautarea unei vieti mai bune. Fenomenul de migratie la care sunt expusi ii face vulnerabili si nesiguri in stabilirea de legaturi, diminuandu-le sansele de a se dezvolta si de a-si realiza potentialul. In plus, este de doua ori mai probabil ca tinerii si copiii in situatie de migratie sa renunte la scoala decat colegii lor, ceea ce ii expune si mai mult excluziunii sociale (cf. raportului CE “Prevenirea abandonului scolar timpuriu in Europa – Lectii invatate din programele educationale A Doua Sansa”, 2013).
Fundatia Terre des hommes-Elvetia (Tdh) a descoperit ca buna parte dintre copiii aflati in situatie de migratie frecventeaza programele ADS. Pentru a preveni renuntarea acestora la studii, este necesar ca programa de invatare sa fie mult mai flexibila si sa includa activitati creative, in scoala, raspunzand astfel recomandarilor facute de UNICEF – “Abandonul scolar timpuriu: cauze si posibile cai de prevenire”, 2009.
In intampinarea acestei nevoi, Tdh dezvolta, in prezent, o noua metodologie de invatare incluziva care sa fie utilizata de cadrele didactice ce lucreaza cu copiii si tinerii din situatii de migratie, beneficiari ai programului ADS.
Metodologia este realizata in cadrul proiectul transnational ROBIN, finantat prin programul Erasmus+ KA3 si implementat in 5 tari – Romania, Austria, Bulgaria, Italia si Spania.
In cadrul proiectului, experti din cele 5 tari desfasoara urmatoarele activitati:
• Cercetare privind metodele actuale de predare, folosite in programele ADS in relatia cu copiii/tinerii afectati de migratie;
• Analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice privind incluziunea sociala a copiilor afectati de migratie;
• Dezvoltarea unei metode pedagogice potrivita acestor nevoi;
• Transferul noii metodologii prin organizarea unor cursuri de formare pentru cadrele didactice (cate 100 persoane/tara);
• Crearea si diseminarea unui manual final pentru aplicarea continua a metodologiei.

Pentru mai multe detalii despre proiect puteti contacta managerul de proiect – Raluca Icleanu, raluca.icleanu@tdh.ro.

* Prin „copii aflati in situatie de migratie si afectati de aceasta” Terre des hommes face referire la copiii si tinerii fara un domiciliu stabil, ai caror parinti sunt plecati in strainatate, calatoresc voluntar sau involuntar, insotiti sau neinsotiti, in granitele aceleiasi tari sau in interiorul UE, sunt repatriati sau refugiati, victime ale traficului uman etc.     

______________________________________________________________________________________________________

“ROBIN – Consolidarea competențelor pentru dezvoltarea incluziunii printr-o metodologie nouă de invatare” este un proiect transnational, finantat de Comisia Europeana prin Programul Erasmus + (KA 2 Parteneriate Strategice).

LogosBeneficairesErasmus+LEFT_RO

Fundatia Terre des hommes Elvetia