ROBIN, ajutorul profesorilor pentru integrarea sociala a copiilor in situatie de migratie

Copiii aflati in situatie de migratie* trec peste granite – administrative sau teritoriale – in cautarea unei vieti mai bune. Fenomenul de migratie la care sunt expusi ii face vulnerabili si nesiguri in stabilirea de legaturi, diminuandu-le sansele de a se dezvolta si de a-si realiza potentialul. In plus, este de doua ori mai probabil ca tinerii si copiii in situatie de migratie sa renunte la scoala decat colegii lor, ceea ce ii expune si mai mult excluziunii sociale (cf. raportului CE “Prevenirea abandonului scolar timpuriu in Europa – Lectii invatate din programele educationale A Doua Sansa”, 2013).

Fundatia Terre des hommes-Elvetia (Tdh) a descoperit ca buna parte dintre copiii aflati in situatie de migratie frecventeaza programele ADS. Pentru a preveni renuntarea acestora la studii, este necesar ca programa de invatare sa fie mult mai flexibila si sa includa activitati creative, in scoala, raspunzand astfel recomandarilor facute de UNICEF – “Abandonul scolar timpuriu: cauze si posibile cai de prevenire”, 2009.
In intampinarea acestei nevoi, Tdh a dezvoltat  o noua metodologie de invatare incluziva care sa fie utilizata de cadrele didactice ce lucreaza cu copiii si tinerii din situatii de migratie, beneficiari ai programului ADS. 

Metodologia a fost realizata in cadrul proiectului transnational ROBIN implementat in 5 tari – Romania, Austria, Bulgaria, Italia si Spania.- Descarcare flyer proiect. 

Obiectivele proiectului sunt:

  • Dezvoltarea unei metodologii de învățare integrate, care asigură învățarea activă, coaching si suport bazat pe învățarea experiențială prin intermediul activităților psihosociale;
  • Îmbunătățirea competențelor sociale, tehnice, personale și metodologice ale trainerilor;
  • Dotarea profesorilor cu instrumente pentru a imbunatati abilitatile de integrare sociala a copiilor în situatii de migratie și de a dezvolta abilitățile lor de viață;
  • Construirea unei rețele de profesori de la programe A doua șansă pentru a coopera și face schimb de bune practici.

In cadrul proiectului, experti din cele 5 tari au dezvoltat urmatoarele produse intelectuale (clic pe limba pentru descarcare):

  1. Studiul de cercetare privind metodologiile actuale utilizate în cadrul programelor ADS (O1) – EN
  2. Raport de analiză a nevoilor profesorilor pentru a facilita incluziunea socială a copiilor în situatii de migratie (O2)- EN
  3. Programa metodologiei de învățare integrate care se adresează nevoilor profesorilor (O3) – EN
  4. Versiunea pilot a metodologiei de învățare integrate bazată pe învățarea experiențială, prin intermediul activităților psihosociale (O4)- EN
  5. Versiunea finala a metodologiei de învățare integrată bazată pe învățarea experiențială, prin intermediul activităților psihosociale (O5)
  6. Ghidul metodologiei ROBIN (O6).

Partenerii din proiect sunt:

Terre des hommes- Coordonator- România
Die Berater www.dieberater.com   - Austria
Asociatia Know and Can www.znamimoga.org  – Bulgaria
Centro per lo Sviluppo Creativo “Danilo Dolci” (www.danilodolci.org  ) – Italia
Fundația INTRAS www.intras.es   - Spania.

Pentru mai multe detalii despre proiect puteti contacta managerul de proiect – Raluca Condrut, raluca.icleanu@tdh.ro.

* Prin „copii aflati in situatie de migratie si afectati de aceasta” Terre des hommes face referire la copiii si tinerii fara un domiciliu stabil, ai caror parinti sunt plecati in strainatate, calatoresc voluntar sau involuntar, insotiti sau neinsotiti, in granitele aceleiasi tari sau in interiorul UE, sunt repatriati sau refugiati, victime ale traficului uman etc.     

______________________________________________________________________________________________

logo_robin_final“ROBIN –  Reinforcing cOmpetences to Build Inclusion through a New learning methodology” este un proiect transnational, finantat de Comisia Europeana prin Programul Erasmus + (KA 2 Parteneriate Strategice) (http://www.anpcdefp.ro /) .

Nr. proiect  2015-1-RO01-KA204-015001
Perioada de finanțare:  Noiembrie 2015 – Octombrie 2017

LogosBeneficairesErasmus+LEFT_RO

Sprijinul Comisiei Europene pentru producerea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului care reflectă numai punctul de vedere al autorilor, iar Comisia nu poate fi considerată responsabilă pentru orice utilizare care poate fi dată informațiilor conținute de aceasta.

Fundatia Terre des hommes Elvetia